Hoe het allemaal begon
De samenwerking tussen Loavies en mij begon al flink wat jaar terug. Ik gok ongeveer vier á vijf jaar. Loavies was het allereerste merk waar ik mee samenwerkte. Ik was toen nog student, dus toen ze vroegen of ze iets naar me mochten opsturen, vond ik dat helemaal geweldig. We zijn sindsdien eigenlijk niet meer van elkaars zijde weggegaan. Loavies en ik zijn beide als merk ook enorm gegroeid in die paar jaar. Loavies begon op een zolderkamertje en is nu een mega groot internationaal bedrijf. Ik voelde me daarom ook onwijs vereerd toen ze vroegen of ik een keer rond de tafel wilde zitten om het over een collectie te hebben.
Sterker nog, Twan probeerde mijn enthousiasme wat te temperen, omdat anders onze hele onderhandelingspositie weg was. Maar ik kon alleen maar “JA! JA! JA!” roepen toen Loavies de vraag stelde. De goede relatie met het merk was de voornaamste reden dat ik zo excited was. Ik werk al met Loavies sinds begin af aan, toen ik zelf online nog helemaal niet groot was. Ik ben echt fan van het merk. Dat weet iedereen die mij een beetje kent ook wel. Mijn kledingkast bestaat denk ik voor dik 50% uit Loavies kleding. Dus ja, als een merk wat zo dichtbij je hart ligt dit project met jou wil aangaan, is dat natuurlijk mega leuk.
Ontwerpen
Waar begin je dan? Je gaat eerst antwoord geven op een aantal vragen. Wat voor collectie wordt het? Hoeveel items worden het? Wat wordt het thema? Toen ik dat allemaal wist, ging ik pinteresten en bedenken welke items er echt niet mochten missen. De collectie is voor het najaar, dus er moet een lange jas in, een korte jas, een lange broek en een rok. En zo gaat dit rijtje nog even door. Ik maakte per item een bord op Pinterest en zocht dingen bij elkaar die ik mooi vond qua stijl en kleur. Ook vroeg ik mijn vriendinnen om advies. Want ja, alles wat ik bedenk is natuurlijk niet altijd de beste keuze. Zij gaven me suggesties en ideeën over hoe sommige dingen anders konden. Daarnaast heeft Loavies natuurlijk ook nog een visie, want de collectie moet ook bij hun merk passen. We keken toen of we onze ideeën konden combineren. We brainstormden urenlang met elkaar waardoor alle ideeën langzaam tot leven kwamen. Zij tekenden de ontwerpen uit, stuurden het naar de fabriek waarna er samples werden gemaakt. Vanaf dat moment kon ik eigenlijk pas echt zien hoe mijn ontwerpen hadden uitgepakt en of er nog dingen moesten worden aangepast. Ik wilde bijvoorbeeld bij sommige items toch een andere kleur of een knoopje op een andere plek. Stapje voor stapje kom je dan dichterbij het eindproduct.
De collectie
De collectie is echt precies geworden zoals ik het voor ogen had. Het bestaat uit lange jassen, korte jassen, sweaters, truien, rokjes, lange broeken, maar bijvoorbeeld ook pyjamaatjes en lingerie. De collectie is eigenlijk gewoon een hele garderobe. Je zou je volledige kledingkast weg kunnen gooien en als je dan mijn collectie koopt, heb je een geheel nieuwe garderobe. Omdat de collectie zo uitgebreid is, zit er voor iedereen wel wat leuks bij. De campagne heb ik samen met mijn beste vriendinnen geschoten. Dat was echt een feestje. Ik ben zo trots en blij dat zij ook aan dit project weer meewerken. Het meest bijzondere is om meiden te zien lopen in mijn collectie. Daar doe je het uiteindelijk voor, want dat is het allerleukste wat er is.